Venkovní zážitkové hry

Děti, rodina, zábava, výlet - co takhle vyrazit na parádní stopovačku za pokladem? Všechno je připravené, můžete vyrazit ! Stačí vám jenom plán hry.

Připravil jsem pro vás několik rodinných pátracích her, takže si můžete užít zábavu venku v přírodě. Zážitková hra se odehrává v terénu, kdy podle různých indicií stopujete trasu, která vede až ke schránce s pokladem. Plníte úkoly, luštíte šifry a hledáte schránky se zprávami. Hru provází tematický příběh, který má své vyústění a překvapivé odhalení. Schránky umístěné po cestě mají své záložní varianty a v případě problémů můžete volat na telefon uvedený v plánu hry.

Hrát můžete kdykoli sedm dní v týdnu. Vyrazit můžete sami, potřebujete jen plán hry. Schránky pravidelně kontroluji. Plán hry si můžete stáhnout ve formátu PDF a mít ho v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout.

 

Pokud si plán nebudete tisknout, vemte si papír a tužku na šifru.

 

Něco nefunguje? Prosím, napište mi.

Všech pět zážitkových her pohromadě za velmi výhodnou cenu. I pokud jste už nějakou z nich hráli, stále se to vyplatí. Jedna hra za 90 korun. Teď si můžete hry v klidu prostudovat a rozhodnout se, jakou z nich budete hrát příště.

 

Hledání ztracené Atlantidy v údolí Botiče

Indiánská zpráva v Modřanské rokli

Pozvání od Keltů na Závisti u Zbraslavi

Hvězdné údolí - Kazín u Berounky

Dívčí válka v Divoké Šárce

 

Hry jsou pestré, stále vás čekají nové úkoly a nové zážitky. Na konci každé hry na vás čeká poklad.

 

Zdarma jako bonus získáte ebook Jak dětem vytvořit zážitkovou hru

Hvězdné údolí

O existenci města Mau zůstaly jen legendy a vyprávění. Snad každý z hledačů, archeologů či jiných podobných nadšenců pro dobrodružství, slyšel o tomto místě a snil, že jednou získá skutečnou stopu a důkaz, podle kterého bude moci toto ztracené město objevit. Jeho poloha je dodneška neznámá a stejně tak neznámá a záhadná je příčina zániku obyvatel celého Hvězdného údolí, o kterém vypráví legenda.

Hra se odehrává v Hvězdném údolí u Berounky a na hřebeni skal, kde stával Kazín. Náročnější terén, ale ze všech her je to nejkrásnější cesta, takže vás čeká velké dobrodružství. Od studánky k jeskyni ve skalách. Délka asi tři a půl hodiny. Na konci podle šifry hledáte poklad.

Zbyla jen legenda, která se o tom místě vypráví:

Plán hry Hvězdné údolí

Kde je začátek hry

Start hry

Zaparkujte v ulici Na Lhotkách. Nebo vystupte na zastávce autobusu Škola Lipence a jděte směrem k Hvězdnému údolí podél potoka (ulicí V Roklích – K Průhonu – Na Lhotkách).

 

Na první mapě je zakreslena studánka a cesta ke vstupu do lesa.

Celková mapa hry

Zde je vidět zastávka autobusu, studánka a vstup do lesa.

Ukázka z textu hry

Aby Mauxíové netrpěli nedostatkem vody, dohodli se, že každá rodina vyhloubí na určeném místě studnu s pitnou vodou. Vzniklo tak v okolí osm studní, které zaručovaly i v dobách největšího sucha, že alespoň jedna studna vždy dokáže udržet dostatek vody pro celé město. Do každé studny vhodila každá rodina pouzdro s prosbou bohu vodstva, aby ochránil tento pramen před vyschnutím.

 

První úkol:

 

Podle mapy najděte studánku a naberte čistou vodu. V Hvězdném údolí ji nalijte do potoka znečištěného odpadem po nedávné katastrofě.

 

Pokračujte dále ulicí Na Lhotkách až k lesu a pak vpravo do ulice Údolí hvězd, na křižovatce vlevo do ulice Nad Údolím hvězd.

Je to asi sto padesát metrů, dávejte dobrý pozor. U stromu s turistickou značkou (naproti přes ulici je garážový přístřešek se zelenou asfaltovou střechou) zabočte tajným vstupem do lesa.

Sestupte po několika schůdcích a jděte úzkou strmou stezkou až dolů k potoku. V místě, kde v potoce leží stará konev a kýbl vlijte vodu ze studánky a zvolejte přitom „Hvězdné údolí znovu ožívá!“.

 

Přejděte na druhý břeh a šplhejte stezičkou strmě vzhůru. Jděte rovně po sotva znatelné stezce asi padesát metrů, dokud nenarazíte na širokou lesní cestu. Zabočte vpravo a blízko je ohrada.

 

Vyprávění:

 

Mauxiové uctívali stromy, které jim dávaly dřevo na oheň, stavbu obydlí a poskytovaly stín při únavě od žhnoucího slunce. Vždy, když museli Mauxiové pokácet strom, poklonili se mu a poděkovali. Neboť v tuto chvíli vyrostl pro ně a celý svůj život jim daroval. Co všechno se asi přihodilo za dlouhá léta, kdy vyrůstal ze slabého stromku až po jeho poslední den, kdy se musel sklonit před sekerami mauxijských mužů.

Obydlí první rodiny se nacházelo v blízkosti ohrady, která chránila mladé stromky před divokou zvěří.

 

Na pravé straně u ohrady roste bříza. Tam v kořenech hledejte první zprávu. Nezapomeňte si z ní obkreslit první klíč – tajemné symboly.

 

Reference

Děkujeme za pěknou, výpravnou, dobrodružnou hru a krásnou procházku. Moc se nám to líbilo. Vše jsme našli dle instrukcí.

Martina B.

Děkujeme, včera jsme to prošli se třemi dětmi (nejmladší 2,5 let) a vše jsme krásně zvládli v cca 3,5 hodinách, všechny sklenice byly na svých místech a fakt jsme si to užili.

Jan P.

Děkujeme Vám za nápadité hry, které jste vytvořil. Naše děti hned ochotně vyrážejí do přírody, mají-li takovouto motivaci.

Minulý týden v neděli jsme hledali Atlantidu, prošli jsme celou trasu, vše v pořádku, vzkazy schované, objevené, přečtené, v pořádku. Jen za trůnem odbočka doleva byla v oblasti čerstvého kácení, takže jsme ji asi minuli, šli jsme trasou pro kočárky a v pohodě.

Jan F.

Někdy bych to šla klidně znova, už bez dětí :-)

Andrea Š.

Jsem moc rád, že jsem na vaše hry narazil. Naprosto sedí do představy, co bych chtěl se svou 6letou dcerou podnikat. Byli jsme zatím u Botiče a trasa se velmi povedla. Žel na poslední zastavení jsme se nedostali, protože se spustil takový liják, že jsme se radši schovali a hru předčasně ukončili. Nicméně, do linie příběhu to zapadlo výborně.

Bohumil Č.

Dívčí válka

Projděte se Divokou Šárkou, tak jak ji neznáte. Toto romantické skalnaté údolí je ponejvíce spojované s legendou o Šárce a Ctiradovi, která se údajně ve zdejších lesích odehrála, a přesně v tomto duchu se odehrává i naše venkovní hra. Motivem je Dívčí válka od Aloise Jiráska, ale ke konci hry se dozvíte, jak to vlastně všechno bylo doopravdy. Trasa vede bočními cestičkami po levé i pravé straně rokle a zvládnete ji s dětmi bez problémů do dvou hodin. Začíná se u autobusové zastávky Jenerálka a konec trasy je na konečné tramvají 20 a 22. Při hře je nejdůležitější umět podle indicií, šifer a úkolů umět vystopovat správnou trasu, další úkoly jsou čistě zábavné, ale váží se příběhu hry. Text příběhu je z velké části ukryt ve schránkách, které musíte objevit. V poslední schránce na vás čeká poklad. Na konci plánu hry jsou i potřebné nápovědy, kdyby se vám něco nedařilo. Náročnost cesty je pro děti od tří let.

Co nám o Dívčí válce říká Jirásek:

Plán hry Dívčí válka

Kde je začátek hry

Start hry

Hra začíná na okraji Divoké Šárky u Jenerálky. Jeďte autem na křižovatku Horoměřické a Nebušické ulice, nebo vystupte na autobusové zastávce Jenerálka. Od zastávky jděte zpět asi sto metrů po červené značce, u restaurace Chorvatský mlýn zabočuje značka vpravo, o kousek dál vlevo, přejdete přes potok a pokračujte doprava podél louky, až k rozcestí, kde je informační tabule.

Celková mapa hry

Pozor, toto je turistická mapa. Trasa hry nevede po červené značce.

Ukázka z textu hry

Vydejte se na cestu, kterou putoval mladý vladyka Ctirad. Jaká dobrodružství nás na ní čekají? Uvidíme.

 

Od zastávky jděte zpět asi sto metrů po červené značce, u restaurace Chorvatský mlýn zabočuje značka vpravo, o kousek dál vlevo, přejdete přes potok a pokračujte doprava podél louky, až k rozcestí, kde je informační tabule. Objevíte tady jeskyni? Odvážíte se dovnitř až nakonec? Kolik kroků je hluboká? To číslo si zapamatujte. Na lavičce si přečtěte druhé vyprávění.

 

Vyprávění

Jednou za letního dne jel Ctirad s několika muži ze své čeledi polem, cestoval ze své dědiny, kde se narodil, k pražskému hradu. Mladý vladyka i jeho průvodci měli meče u pasu, luky a srstnaté toulce přes plece. Nejeden z nich i oštěp třímal. Nebylo rozumné v té době, kdy dívky ze zálohy přepadávaly, putovat polem sám a beze zbraně.

Projížděli stínem starých stromů i tmavých skal, které se strměly nad hlubokým údolím. Všechno ztichlo, voda, strom i ptáci; jen lidský hlas se najednou ozval mrtvým tichem: byl to nářek, žalostné volání. Ctirad se zastavil, a všichni naslouchali v úžasu. Nářek zněl opodál za skálou; pak náhle zmlkl. A vladyka i celá jeho družina se dali za lidským hlasem.

 

Pospěšte dál, na cestu s Ctiradem se dejte. Kdo to jen naříká? Komu patří ten hlas, který se nese údolím a odráží se od skal?

 

Pokračujte po hlavní cestě, sledujte cykloznačku A163. Sto kroků od odbočky k brodu leží vpravo u cesty malý rybníček, spíše kaluž ve tvaru šlápoty, obklopená čtyřmi stromy a v pozadí je vidět zbořený dům. Jediný strom na druhé straně rybníčku ukrývá v kořenech zprávu.

 

Co udělá Ctirad? Bude opatrný, vzpomene si na úskočné lsti, které nejednoho mládence a jeho druhy již připravily o život? Nebo se nechá zlákat zoufalstvím a prosbami krásné dívky. Spěchejte dále to zjistit.

Jen o kousek dál u Vizerky, tam co je ten rozestavěný dům, přejděte přes trámový most a po pěšině podél druhé strany potoka jděte až k lesu a pak dále mezi stromy, až k rozcestí. U něj nalevo stojí starý bradavičnatý strom a v dutém kořeni má šifrou napsáno, kterou cestou se máte dát. Také je tam kus provazu. Co to značí? Od čeho je ten provaz? Vše se brzy dozvíte, ale nyní vás čeká úkol.

 

Úkol

Ctiradova družina musela umět dobře odhadnout, odkud volání přichází, protože se zvuk odrážel všude od skal. My si také dáme jedno malé cvičení odhadu. Ve schránce je kromě šifry, kudy máte pokračovat dál, schovaný také kus provazu. Vezměte si ho do ruky a odhadněte, jak je dlouhý od uzlíku k uzlíku. Odpověď najdete na konci plánu hry.

 

 

 

Rytíři krále Artuše

Rytíři kulatého stolu se vydávají hledat svatý grál. Jen jeden z nich ho nalezne. Pospěšte s nimi na tuto napínavou a dobrodružnou cestu. Hra se odehrává v Klánovickém lese kolem místa zvaného Zázrak. Délka dvě až dvě a půl hodiny. Cesta vhodná i pro kočárek. Na konci podle šifry hledáte poklad.

Co víme o králi Artušovi:

Plán hry Rytíři krále Artuše

Kde je začátek hry

Start hry

Vlakem z Masarykova nádraží směrem na Český Brod do zastávky Klánovice. Sto metrů od nádraží začíná trasa hry.

 

Na mapě je vidět celkové území, kde se hra odehrává.

Ukázka z textu hry

Začátek hry

 

Jeďte vlakem z Masarykova nádraží směrem na Český Brod do zastávky Klánovice. Sto metrů od nádraží začíná trasa hry.

 

Pokud jste přijeli vlakem od Prahy, podejděte podchodem na druhou stranu nádraží a tam se vydejte doleva ulicí U trativodu směrem ku Praze. Zanedlouho dojdete k okraji lesa. Zabočte vpravo do Blešnovské ulice a jděte až k odbočce do lesa. Je to asi 200 metrů. Pokračujte po modré značce cestou až k altánu a přečtěte si začátek příběhu o rytířích krále Artuše.

 

VYPRÁVĚNÍ PRVNÍ: VYTAŽENÍ MEČE - přístřešek

 

Mnoho rytířů, kteří se toužili stát králem, se nemohli udržet a tahali za meč vetknutý do kamene, seč jim síly stačily, ale ten se ani nepohnul. Arcibiskup canterburský je tiše sledoval, a když byli z toho tahání celí zesláblí, promluvil: „Není zde muže, který by dokázal vytáhnout tento meč a ani já nevím, kde jej hledati.“

Dlouho se meč nepovedlo vytáhnout žádnému urozenému rytíři, až tudy procházel panoš Artuš a právě hledal meč pro svého pána Kea. Netušil, co je to za meč, přistoupil ke kameni a lehce ho vyprostil. Tím mečem byl Excalibur, zbraň ukovaná v jiném světě, než je náš pozemský. A Artuš byl ve skutečnosti zapomenutý králův syn.

 

Od altánu pokračujte stále rovně po modré, dokud po pravé straně stezky neuvidíte ceduli č. 10 Naučná stezka Klánovickým lesem. Z názvu pod zeleným nápisem “Naučná stezka” si doplňte zbývající písmena do této šifry:

R  2   10   8  Ě

 

Pak pokračujte, dokud nepřejdete přes potok.

Vytvořilo Studio Creatio v roce 2015 | Knihy | Audioknihy | Divadlo | Venkovní hry