Zábavné výlety pro celou rodinu

Plán hry si můžete stáhnout ve formátu PDF a mít ho v tabletu, telefonu nebo si ho vytisknout. Kdo má čtečku, využije formáty epub a mobi.

 

Hrát můžete kdykoli sedm dní v týdnu. Schránky pravidelně kontroluji.

 

Pokud si plán nebudete tisknout, vemte si papír a tužku na šifru.

Už padesát let organizuje můj tatínek dětské letní tábory. Jezdil jsem na ně od svých pěti let. Vždy jsem obdivoval jeho nápadité venkovní hry a stopovačky. Teď jsem i já při své spisovatelské práci pro vás připravil velké výpravné hry pro děti a rodiče. Užijte si zábavu venku v přírodě.

 

Každou hru rozvíjím podle vašich podnětů. Zakoupením plánu hry to nekončí. Pro úspěšné zvládnutí trasy máte ode mě plnou podporu. Na přání jsem například vytvořil alternativní trasu pro kočárky. Schované zprávy mají nyní i svoji záložní variantu, kterou najdete na konci plánu.  Více informací.

 

Vytvářím také individuální stopovací hru s pokladem na konci. Vhodné jako narozeninový dárek. Do truhličky si sami schováte poklad (dárek), nebo ho zakoupím podle vašich instrukcí. Více informací.

Hledání ztracené Atlantidy

Půjdete po stopách ztracené Atlantidy a dozvíte se mnohé o její existenci. Také si rozluštíte tajnou zprávu, najdete listiny v kořenech stromu a ještě mnoho dalšího. Trasa vede přibližně údolím Botiče a trvá tři hodiny.  Ačkoli jste stále v Praze, půjdete krásnou přírodou. Start a cíl je deset minut chůze od stanice metra Háje.
Je to dobrodružná zábava bez rozdílu věku. Na cestě jsou schované zprávy, kudy máte dále pokračovat, nebo informace o historii ztracené Atlantidy, úkoly jsou jednoduché a zvládne je každý. Pokud by se nějaká zpráva náhodou ztratila, je možné pokračovat a zvládnout hru i bez ní. Platbou sto padesát korun za hru pro celou rodinu pomáháte rozvíjet moje psaní knih a tvorbu aktivit pro děti. Děkuji.

Náhodou jsem získal tuto zajímavou audio nahrávku

 a sám jsem se vydal po stopách ztracené Atlantidy.

Plán hry Hledání ztracené Atlantidy:

Kde je začátek hry

Start hry

Tato hra začíná u zooparku Milíčova v ulici K Milíčovu 100/8 na Praze 11. V této ulici se dá zaparkovat auto, nebo můžete dorazit pěšky od zastávek Horčičkova či Jižní Město, je to asi 7 minut. Jít se dá od metra Háje, přes Opatovskou, napříč travnatou plochou k ulici Mejstříkova a dále pořád stejným směrem až k ulici K Milíčovu.

Celková mapa hry

Ukázka z textu hry

Zastavení první

 

Vyprávění: Ten dávný kontinent se rozprostíral uprostřed moře. Jednoho dne povstal z vln a po mnoha staletích se do nich zase ponořil. Jak se to všechno událo, vám poví náš příběh, naše pátrání po ztracené Atlantidě.

 

Na první křižovatce u zvířecích ohrad rozluštěte z informační cedule tajnou zprávu, kudy máte pokračovat dál.

 

Na křižovatce se dejte 15 L 5 15 16   ke  12 16 18 19 20,   22 A 12    33 A    16 H 23 A 29 16 21    15 22 9 A 15 16

S 20 Ě 9 5 20      12      L 5 S 21.

 

Na doplnění používejte písmenka z textu informační cedule. První dvě věty bíle napsané vlevo dole.

 

Zastavení druhé

 

Jděte podél hráze kolem stoletých dubů. U toho posledního překročte potok a směřujte stále dál až k štěrkové cestě. Nejdříve si ale odpočiňte na hrázi a přečtěte si první vyprávění:

 

Podle tradice, uchovávané indiánským kmenem Hopiů, část lidstva v prehistorických dobách žila na dvou jiných světech a to před tím, než jsme dospěli do světa třetího a poté i světa čtvrtého, ve kterém žijeme dodnes. V našem prvním světě Bůh Táiowa stvořil člověka. Taiowa stvořil všechno v tomto vesmíru. Neexistuje nic, co by nestvořil. Člověku poskytl práva, ale také uložil povinnosti, které souvisely s odvěkými principy tohoto vesmíru.

První svět byl zničen ohněm a to z toho důvodu, že lidé se ve svém jednání a chování dlouhodobě porušovali uvedená nařízení. Mnozí z našich předků však tuto pohromu přežili a ve svém vývoji se posunuli dále. Druhý svět byl zničen ledem a mrazem. Zbytky našich předků nakonec dorazili do dalšího působiště, které dnes nazýváme třetí svět.

Třetí svět nazývali indiáni „Kasskara“ a bílí mužové ho znají pod názvem „Lemurie“. Kasskara byla nádherná země. V porovnání se stavem dnešního světa byla skutečným rájem.

 

Zastavení třetí

 

Na štěrkové cestě můžete jít vlevo na jih nebo vpravo zpět do civilizace. Kudy půjdete, jestli chcete objevit Atlantidu? Než se rozhodnete, přečtěte si vyprávění:

 

Na jih od Lemurie se nacházel kontinent, který indiáni nazývali „Talawaitchqua“ čili „Země na jihu“. Mezi oběma kontinenty se rozkládala velká vodní plocha. Lidé současné doby znají onu zemi spíše pod názvem „Atlantida“.

Na počátku „Třetího Světa“ žili lidé z Atlantidy s Lemurií v míru. Chápali, že všichni lidé mají stejný božský původ. Atlanťané začali objevovat tajemství Stvořitele, která se člověk neměl nikdy dozvědět. Jistá tajemství patří pouze Bohům, a pokud je lidská bytost začala studovat, vstoupila do rozporu s původními pravidly a zákony.

Náš Stvořitel nám na samém počátku sdělil velmi vážná slova:

„Pakliže chcete být mé děti, nesmíte používat své znalosti k ničení a zkáze. A pokud nebudete respektovat tento zákon, pak nemůžete být již nadále mými dětmi“.

 

Tak už víte, kam jít? Doufám, že ano. Jen chytří hledači a dobrodruhové mohou objevit ztracenou Atlantidu.

Reference

Děkujeme za pěknou, výpravnou, dobrodružnou hru a krásnou procházku. Moc se nám to líbilo. Vše jsme našli dle instrukcí.

Martina B.

Děkujeme, včera jsme to prošli se třemi dětmi (nejmladší 2,5 let) a vše jsme krásně zvládli v cca 3,5 hodinách, všechny sklenice byly na svých místech a fakt jsme si to užili.

Honza P.

Indiánská zpráva

Čeká na vás parádní indiánská stezka Modřanskou roklí s indiánskými značkami, stopováním koní a pacifickým expresem. Cestu zvládnete bez problémů do tří hodin.

Nazujte si mokasíny a vyzbrojte se odvahou. Zvu vás na indiánskou stezku. Mé jméno je Túnumpe z velkého a slavného kmene Lakotů. Naše indiánská sestra Žluté zrno zmizela. Bojím se, že se ocitla ve velkém nebezpečí. Šaman Chřestící ještěrka mi řekl, že je stále na živu a vypátrám ji, když se vydám směrem na jih k malému jezeru uprostřed skal. Hned jsem se vydal na cestu, ale pokud ji unesl kmen Arapahů, jak si myslím, či dokonce bílí mužové, nezvládnu ji sám osvobodit. Potřebuji vaši pomoc. Pospěšte za mnou moji přátelé. Času není nazbyt. Musíme jít po stopě, dokud je čerstvá a najít naši sestru dříve než se setmí. Připravte se na to, že to nebude úplně jednoduché a bezpečné, oblastí totiž projíždí vojenská kavalérie v modrých kabátcích. Jakmile by někoho z vás spatřili, zajali by ho a odvedli do vězení v pevnosti.

Po cestě vám zanechám zprávu, ale aby ji nepřečetl někdo cizí, najdete na určených místech vždy jen jedno písmeno. Zpráva má celkem jedenáct písmen.

Než se vydáte na cestu, poslechněte si vyprávění šamana Chřestící ještěrky.

Plán hry Indiánská zpráva:

Kde je začátek hry

Start hry

Tato hra začíná u totemu na křižovatce ulic Hoštická a Ke Březině v Písnici. Končí o pár metrů dále (vrátíte se trasou sem na toto místo). Parkovat můžete v Hoštické ulici před pensionem Kamenný dvůr, nebo přijet MHD na zastávku Sídliště Písnice. V tom případě se vydáte nejkratší cestou na druhý konec Hoštické ulice (nemusíte ke křižovatce s ulicí Ke Březině). První úkol je v lese na konci Hoštické ulice.

Ukázka z textu hry

Mé jméno je Túnumpe

 

Nazujte si mokasíny a vyzbrojte se odvahou. Zvu vás na indiánskou stezku. Mé jméno je Túnumpe z velkého a slavného kmene Lakotů. Naše indiánská sestra Žluté zrno zmizela. Bojím se, že se ocitla ve velkém nebezpečí. Šaman Chřestící ještěrka mi řekl, že je stále na živu a vypátrám ji, když se vydám směrem na jih k malému jezeru uprostřed skal. Hned jsem se vydal na cestu, ale pokud ji unesl kmen Arapahů, jak si myslím, či dokonce bílí mužové, nezvládnu ji sám osvobodit. Potřebuji vaši pomoc. Pospěšte za mnou moji přátelé. Času není nazbyt. Musíme jít po stopě, dokud je čerstvá a najít naši sestru dříve než se setmí. Připravte se na to, že to nebude úplně jednoduché a bezpečné, oblastí totiž projíždí vojenská kavalérie v modrých kabátcích. Jakmile by někoho z vás spatřili, zajali by ho a odvedli do vězení v pevnosti.

Po cestě vám zanechám zprávu, ale aby ji nepřečetl někdo cizí, najdete na určených místech vždy jen jedno písmeno. Zpráva má jedenáct písmen.

 

První úkol:

Procházíte kolem ranče pana Fergusona. Je to starý a nerudný muž. Musíte jít opravdu tiše, aby se nevzbudil a nezačal střílet. Bývá velmi popudlivý a nepřátelský, takže kolem jeho plotu ani muk! Zvládnete to? Má velmi ostražitého psa.

 

Jděte dál a na konci plotu zahněte vlevo, úzká cesta vás přivede na indiánskou stezku. Vidíte na stromech červené indiánské značky? Nenechte se zmást tím, kam ukazují a vydejte se na opačnou stranu vpravo. Nebude to víc jak dvě stě kroků, co jsem pro vás schoval první zprávu. Ale ještě předtím si na nějakém vhodném místě přečtěte o indiánech.

 

První zastavení

Už je tomu mnoho zim, co Lakotové, naši předkové, přišli ze země, kde se slunce v noci skrývá méně než zde. Šli pěšky přes velké pláně, kde žijí buvoli, dokud nedorazili k velké řece. Tam bojovali s Barikawy, až půda zrudla jejich krví. Od břehů velké řeky na západě, po hlučnou širokou cestu na východě se pak dlouho nikdo neodvážil postavit se jim do cesty.

 

Pozvání od Keltů

Přijmete pozvání od samotného keltského náčelníka na velkou hostinu? Kdo by odolal takovému pokušení?

V hlubokých a obávaných končinách Hercynského hvozdu, v odlehlém a zapomenutém kraji mocného kmene Bójů, na úpatí pohoří kanců zvané Azavit, kudy vede obchodní stezka mezi bohatými opidii podél líné, ale na ryby bohaté řeky Vltavin, leží největší keltské opidum, kterému vládne mocný král Bugalos. Když se král doslechl, že cestujete kolem jeho sídla do vzdálených Sudet, zaradoval se a pozval vás na velkou hostinu, kterou Keltové rádi vystrojují při každé příležitosti. Proto se na odmítnutí návštěvy pohlíží jako na zmaření velké oslavy hojnosti, radosti a přátelských úmyslů. Možná také král Bugalos tajně doufá, že mu na zpáteční cestě přivezete ze Sudet (což znamená les kanců) jednoho nebo dva statné divočáky, jako odměnu za jeho nynější pohostinství.

Ujít trasu této hry vám bude trvat zhruba dvě a půl hodiny.

Pozvání od keltského náčelníka

Plán hry Pozvání od Keltů:

Kde je začátek hry

Start hry

Tato hra začíná v Břežanském údolí na úpatí vrchu zvaného Hradiště. Můžete zaparkovat u minizoo, kousek od železniční stanice Praha-Zbraslav. Na konci mostu Závodu míru je také zastávka autobusu 165. Hra začíná v minizoo, kterou si prohlédnete a pak pro vás bude hračkou splnit první úkol.

Ukázka z textu hry

Přijmete pozvání od samotného keltského náčelníka na velkou hostinu? Kdo by odolal takovému pokušení?

V hlubokých a obávaných končinách Hercynského hvozdu, v odlehlém a zapomenutém kraji mocného kmene Bójů, na úpatí pohoří kanců zvané Azavit, kudy vede obchodní stezka mezi bohatými opidii podél líné, ale na ryby bohaté řeky Vltavin, leží největší keltské opidum, kterému vládne mocný král Bugalos. Když se král doslechl, že cestujete kolem jeho sídla do vzdálených Sudet, zaradoval se a pozval vás na velkou hostinu, kterou Keltové rádi vystrojují při každé příležitosti. Proto se na odmítnutí návštěvy pohlíží jako na zmaření velké oslavy hojnosti, radosti a přátelských úmyslů. Možná také král Bugalos tajně doufá, že mu na zpáteční cestě přivezete ze Sudet (což znamená les kanců) jednoho nebo dva statné divočáky, jako odměnu za jeho nynější pohostinství.

 

První úkol:

V této malé domácké ZOO, kde začínáme, se dozvíte, kde je vstup na keltské území. Projděte si všechny kotce zvířat nacházející se napravo od cesty, kterou jste sem přes malý mostek přišli. Pozorně si prohlédněte latinské názvy zvířat. Najděte takové jméno, v kterém se ukrývají dvě jiná zvířata, jejich české názvy. Určitě na to hned přijdete. Musíte se dostat na cestu skrytou v úžlabině, která vede nahoře za kotcem tohoto zvířete. Najděte ji, to je ta správná, tajemná a začarovaná cesta, kterou nikdo jiný nezná a nevidí. Po ní se dostanete až nahoru na keltské hradiště.

 

První zastavení:

Zvířata jsou starší než my. Byla tady tisíce let předtím, než se na zemi objevil člověk. Zvířata jsou naši starší bratři a sestry. Jejich existence není oddělená – prožívají poetickou jednotu se zemí. Zvířata žijí venku, ve vzduchu, ve vodách, v horách a v půdě. Znalost země je uložena v jejich nitru. Jejich mlčení, jejich tichá samota zrcadlí moudrost a tiché bytí krajiny. Zvířata nevědí nic o Ježíšovi, Buddhovi, Papežovi. Nezajímají se o lidské záměry a intriky. Zvířata jsou stále propojená s věčností. Keltové vnímali tuto pradávnou moudrost světa zvířat, jehož důstojnost a krásu nenarušuje lidská arogance a hloupost.

 

 

O zábavných hrách pro děti

Dítě by nemělo sedět u počítače, ale hrát si venku, to je téma pro nejednoho rodiče. Čím ale děti motivovat, aby chtěly vyrazit na nějaký zábavný výlet do přírody? Děti mají naštěstí přirozenou zvídavost a baví je plnit různé úkoly. Hry na počítači jsou úkolů plné. Pojďme jim ale vysvětlit, že skutečná dobrodružná výprava jim přinese ještě větší zážitek. Bude to vyžadovat jen trochu pohybu.

V plánu naší venkovní hry v přírodě naleznete pokyny, kudy dál pokračovat, často jsou tyto informace v podobě šifry nebo úkolu. Půjde o týmovou spolupráci, na odpovědi se musí shodnout celá rodina, abyste se vydali dál stejným směrem. Bude pro ně skvělá atrakce.

K těmto výletům si vybírám zajímavá místa v Praze a její blízkosti, parky, okolí rybníků a přehrad, přírodní rezervace. Vše na těchto stránkách dělám zejména pro děti. Knihy, divadlo a tyto venkovní zábavné hry v přírodě.

 

Proč to dělám

 

Rád se procházím v přírodě a více než místa turisticky hojně navštěvovaná vyhledávám odlehlé cesty. Když jsem na výletě s rodinou, děti samozřejmě chtějí každých deset minut vědět, kdy už dorazíme na nějaké zajímavé místo. Snažím se vymyslet dětem po trase nějakou zábavu, vyprávět jim něco zajímavého, vymyslet úkol, který musí splnit, hrát nějakou slovní hru. Když se pak procházím sám, vymýšlím hry pro ostatní rodiče.

 

Jakým způsobem hry připravuji

 

Při vymýšlení, jak by měly hry pro děti i jejich rodiče vypadat, jsem chtěl, aby hry měly především zajímavý, poutavý a dobrodružný příběh. Také, aby se z toho příběhu něco dozvěděly, něco naučného, poučného, dějepisného. Základem příběhů jsou tedy zkazky, legendy, mýty o Indiánech, Keltech nebo o bájné Atlantidě.

V průběhu cesty si tedy vyprávíte příběh. Pravá stopovačka pak hlavně obsahuje požadavek najít správný směr. K tomu v největší možné míře využívám znamení vyskytující se přirozeně po cestě. Nesnažím se tedy stále ukrývat nějaké zprávy nebo kreslit šipky. K určení směru je třeba trochu všímavosti, logiky, důvtipu. Několik zpráv ve schránce po cestě naleznete. Pro případ odcizení či poškození je každá zpráva zdvojená. Navíc schránky nemají vliv na to, abyste mohli v cestě pokračovat. Prozatím se vyhýbám zakomponování chytrých telefonů a jejich aplikací do tvorby stopovacích her. Budu ale rád, když mi napíšete svůj názor. Příběh má své vyústění, pointu, překvapivé odhalení. Odměnou z absolvování hry má být pro děti i rodiče výprava do míst, která jsou sama o sobě krásná, zajímavá a dobrodružná, výprava zajímavější a napínavější než jen sledování žluté či modré turistické značky.

Stopovací hra jako narozeninový dárek

Narozeninové stopovací hry připravím na den nebo víkend podle vašeho přání. Po cestě jsou schované zprávy a dítě plní úkoly stejně jako v ostatních hrách, ale na konci cesty je ukrytá truhlička, do které schováme to, co si budete přát - dárek pro dítě. Délka trasy se pohybuje od jedné do dvou hodin podle vašich požadavků. Trasu vytvářím nejčastěji v Hostivařském parku nebo v Divoké Šárce. Využít můžeme ale i jiné vhodné místo. Pro další informace mně neváhejte napsat na email creatio1@seznam.cz nebo využít kontaktní formulář vpravo.

Vytvořilo Studio Creatio v roce 2015 | Knihy | Audioknihy | Divadlo | Venkovní hry